Leven in Malawi - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Kiekie93 - WaarBenJij.nu Leven in Malawi - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Kiekie93 - WaarBenJij.nu

Leven in Malawi

Door: Kiekie

Blijf op de hoogte en volg

28 Januari 2014 | Malawi, Lilongwe

Omdat mensen het blijkbaar erg interessant vinden wat ik hier allemaal uitspook en er al geklaagd werd waar mijn volgende verhaal blijft... hier is die dan en wat ik hier uitspook is geheel prive en mag dus aan niemand doorverteld worden.. vandaar dat ik hem hier plaats ;)

De afgelopen week was best zwaar maar laten we beginnen waar ik vorige week geeindigd ben. Het weekend.... Op zaterdag eerst de halve ochtend uit mijn neus zitten eten op stage want er was geen ruk te doen. Om vervolgens aan het eind van de middag te worden opgehaald door een collega die mij wel even wat lokale plekken zou laten zien. Van te voren had ik nooit kunnen bedenken wat voor belevenis dat zou zijn. Het begon allemaal op een afgelegen plek waar we liverpool- aston villa gingen kijken want jawel schijnbaar zijn ze hier helemaal weg van het Engelse voetbal. Gelukkig vind ik het helemaal niet erg om een voetbal wedstrijd te kijken.. vroeger ging ik vrijwillig vroeg in de ochtend in de kou naar de wedstrijden van mijn lieve broertje kijken dus dan valt dit nog reuze mee. Ook mijn lieve collega's waren onder de indruk van mijn voetbal kennis en geschreeuw tussendoor.. al met al was het een leuke wedstrijd eindstand 2-2. Na de wedstrijd waren we wel toe aan wat eten en om het lokaal te houden gingen we naar een andere bar waar je kon zien hoe ze de kip klaar maakte.. erg interessant.. niet, maar wel lekker. Zoals ik al voorspeld had werd ik behoorlijk aangestaard. Soms had ik de neiging om gewoon te zeggen dat het onbeleefd is om mensen zo aan te staren. Het was dat ik met een collega was en hij ervoor zorgde dat ik dat gelukkig niet gedaan heb. Rond een uur of 10 gingen we daar eindelijk weg op naar de discotheek. Daar aangekomen was ik blij verrast met de engelstalige muziek maar natuurlijk tussendoor ook die heerlijke afrikaanse nummers. Buiten de muziek keuze was ik ook erg onder de indruk van de mensen daar en hoe ze gekleed waren. Er liepen echt kunstwerken tussen dat ik dacht hoelang zou zij erover gedaan hebben om er zo uit te zien.. of dat mensen eerder niks aan hadden kunnen doen omdat prive delen er half uithingen of zichtbaar waren. Uit mijn ervaring met starende mensen heb ik wel geleerd dat ik dat niet zo zou doen en daarom maar lekker van de muziek ging genieten. Niet staren en gewoon lekker mezelf zijn en losgaan op de muziek. Rond 12 uur had ik het wel gezien met de mensen die niet kunnen bedenken dat staren gewoon niet kan en vieze mannen warvan je nog net niet de kwijl ziet lopen en steeds dichter bij je komen staan in de hoop dat je met ze gaat dansen... jammer joh dat gaat niet door.. Op dat moment kon ik alleen nog aan mijn bed denken. De volgende ochtend was ik nog steeds onder de indruk van de avond ervoor en heb ik besloten lekker niks te doen. Laptop aan hopen dat het niet ging regenen en series kijken.. als mensen nog suggesties hebben voor series laat maar weten ben bijna door de mijne heen.

Alweer maandag een nieuwe frisse week op stage.. nou ja fris.. ik kon gewoon verder met vertalen van engels naar nederlands naar duits. Heel leuk dus.. de reden dat ik duits een aantal jaar geleden heb laten vallen is omdat ik het gewoon een stomme taal vind en ik er niks van bak.... met google translate.. mama.. collega's van mama en een lieve vriend is het toch gelukt. Nu hopen dat die duitsers snappen wat er staat en anders hebben ze pech.
Het begint nu echt als een nieuwe woonplek te voelen waarbij ik iedere dag naar kantoor fiets ( wat nog steeds niet makkelijker wordt) om vervolgens mijn werk te doen en dan weer naar huis fiets. Waar ik iedere dag dezelfde oude man zie hardlopen en ik heel veel respect voor hem heb omdat ik het afgelopen zaterdag ook gedaan heb maar liefst 10 minuten, toen al kapot was en de volgende dag onwijze spierpijn had. Ik gok dat die man in de 60 is en doet het elke dag. Het leuke van langer op een plek zijn is dat mensen je beginnen te herkennen zo is er op werk zelfs iemand die in 1x mijn naam goed zegt en schrijft... wat echt een wonder is. Buiten dat alles gewoon begint te worden komt het eten me wel mijn neus uit. Bijna iedere dag hetzelfde... Het voorgerecht wat meestal botersoep is en het nagerecht een chocolade brownie sla ik over. Dat is dus mijn doordeweekse week. Vrijdag was het alweer tijd voor schoolwerk.. op de een of andere manier doet het internet het nooit als ik eindelijk besluit wat voor school te doen of mijn laptop doet het niet.. ik zie dit als een hint dat het tijd is om lekker te relaxen en voor de tv te hangen of een rondje te gaan lopen.

Afgelopen weekend stond op het programma een bezoek aan het wildlife center wat het enige toeristische is hier in de buurt. Daar aangekomen een uur rond gelopen tussen de bomen.. wat apen gezien en vervolgens maar weer terug gegaan. Het was dat ik er echt even tussenuit moest want anders was het echt tijdverspilling. De rest van mijn weekend was erg interessant, de mensen in het huis dachten dat ik een enorme kater had. Gelukkig kon ik zeggen dat het niet zo was maar gewoon onwijs ziek ben. Gister heel de ochtend bij de dokter gezeten om bloedtesten te doen en kijken wat er mis kon zijn. Aan het einde was de uitslag: jawel alles was in orde en meneer gaf als advies om wat pijnstillers voor te schrijven en wat vitamine c tabletten. De buikpijn, hoofdpijn en duizeligheid werd steeds erger waardoor ik zelf maar wat pijnstillers van thuis heb ingenomen en een slaappil om even van de pijn af te zijn. Op dit moment slik ik nog steeds pijnstillers en gelukkig doet het zijn werk.

Sorry voor eventuele spelfouten maar ik heb het snel geschreven omdat vandaag regelmatig de stroom uitvalt en ik dan weer heel mijn verhaal kwijt ben. Hoop dat jullie genieten van mijn verhaal.

  • 28 Januari 2014 - 15:02

    Mama:

    Hoop dat je snel weer lekker opknapt meis!! dikke knuffel xxx

  • 28 Januari 2014 - 15:49

    Jannie ,laura En Amanda:

    hoi wijffie we hopen dat je gauw weer beter zal zijn en je eigen weer fitter voelt ,weer genoten van je schrijven .
    knuffel van laura ,amanda en jannie xxx

  • 28 Januari 2014 - 18:03

    Erik:

    Beterschap Kiki! Leuk verhaal! X

  • 28 Januari 2014 - 20:43

    Nathasja:

    Heyyyyyyyy Danique,

    Je gaat steeds beter schrijven hihi, je hebt je beroep misgelopen!!
    Heel erg leuk om te lezen wat je daar allemaal doet en beleeft.
    Ik zou zeggen, geniet ervan en we wachten weer op je volgende verslag :-)
    Veel plezier xXx uit Leiden

  • 29 Januari 2014 - 10:45

    Papa:

    zo te horen gaat het nog goed daar (op het ziek zijn na) blijf er wat leuks van maken

  • 29 Januari 2014 - 21:10

    Het Meisje Met Een Tweede Naam:

    Wijn is het nieuwe medicijn (dat rijmt!) xxxxxxx

  • 31 Januari 2014 - 22:09

    Syl:

    Kom op je kan het :D
    beterschaps, kan ook best met alle spanningen te maken hebben, het niet gewend zijn aan het eten etc :)


    veel plezier xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Heeey allemaal! Hier al mijn reisverslagen geniet ervan!!

Actief sinds 01 Maart 2013
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 11755

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 11 Juli 2014

Malawi

10 Maart 2013 - 07 April 2013

Fieldwork!

Landen bezocht: