ZE IS NAAKT!!!!! - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Kiekie93 - WaarBenJij.nu ZE IS NAAKT!!!!! - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Kiekie93 - WaarBenJij.nu

ZE IS NAAKT!!!!!

Door: kiekie

Blijf op de hoogte en volg

07 Februari 2014 | Malawi, Lilongwe

All better!! Nou ja zo goed als.. nog steeds buikpijn bij alles wat ik eet maar begin er al aan te wennen. Zal alvast maar aankondigen dat ik vanaf nu niet meer van plan ben iedere week wat te gaan schrijven. Dit omdat vanaf volgende week mijn leven hier wel hetzelfde zal zijn iedere week, dat zou natuurlijk niet leuk zijn voor jullie om te lezen en oke ik ben te lui om het iedere week te doen.

Dan nu mijn boeiende verhaal van afgelopen week. Van maandag tot donderdag mocht ik mijzelf vermaken op werk, dit omdat ik moest wachten totdat de andere Nederlandse stagiair Niek zou komen. Dus wat heb ik heel de week gedaan…. facebook, facebook tussendoor nog wat aan school gezeten en nog meer facebook. Geloof me ik vond het best leuk na al dat Duits vertalen.. en de dagen gingen heel snel voorbij. Op donderdag kreeg ik te horen dat ik weer zou verhuizen…. Ja ja dit keer naar het pilotenhuis ( zij zijn er niet tot maart). Jeeee eindelijk niet meer als een prinsesje behandeld worden.. zelf schoonmaken, was doen en koken. Ja ik ben zelfs blij om te gaan koken, de mensen die mij goed kennen weten dat ik dat totaal niet kan maar moet het toch eens gaan leren.. Aan de andere kant vond ik het ook wel jammer. Was er eindelijk aan gewend om iemand om me heen te hebben en de leuke gesprekken met mijn grote vriend Jarson.. die mij de helft van de tijd aan het uitlachen was geloof ik maar ga het toch missen.

Op vrijdag is mijn aan school werk dag… tenminste dat is de bedoeling zo hoor ik nu ook netjes aan school te zitten in plaats van deze blog schrijven.. oeppssss. Moet wel eerlijk zeggen dat ik vandaag voor het eerst echt heel hard gewerkt heb ja mamsie je kan toch nog trots op me zijn . Terug naar mijn verhaal.. waar was ik ook alweer gebleven……O ja vrijdag dus niks aan school gedaan en lekker relaxed een boek gelezen. In de avond was er een Dutch drink. In het begin wist ik ook niet goed wat ik me daarbij moest voorstellen achteraf bleek het een gezellige avond te zijn met alleen maar Nederlanders, lekker eten, drinken en gezellig in het Nederlands kletsen. Iets wat mij erg goed heeft gedaan even geen Engels.
Zaterdag was het tijd om een halve dag te werken.. nou ja werken internet lag eruit dus niks doen. In de middag ben ik lekker gaan shoppen met mijn lieve collega’s Maureen en Bright. Voornamelijk met Maureen en Bright die achter ons aanliep. Maureen had mij een goede experience beloofd en dat was het zeker. Op straat werd ik natuurlijk weer aangestaard en werd er geroepen dat ik mooie tatoeages heb, bedankt! Of terwijl Zikomo wat bedankt is in Chichewa. Na de gewone winkels was het tijd om naar de markt te gaan. De weg erheen was al een avontuur tussen allemaal huizen doorlopen, en de weg die onder de drap lag, maar ja gewoon doorlopen en de rest bijhouden. Het engste was toen we na de weg uitkwamen bij een zelfgemaakte brug die over een rivier liep waar ook krokodillen zitten en de brug was heeeeeel hoog.. ja hoor daar moest ik dus overheen lopen. Nadat Maureen en Bright mij verzekerde dat de brug niet zou instorten ben ik er heel langzaam overheen gelopen. Eindelijk aangekomen op de markt was ik natuurlijk weer een attractie en werd ik meer gezien als geld dan als mens. Op dat moment was ik erg blij dat ik geen bal versta van dat Chichewa taaltje en aan Maureen haar hoofd te zien werden er ook heel wat dingen geroepen. Na een uurtje daar gelopen te hebben had ik het wel weer gehad, net optijd want het begon weer eens keihard te regenen. Weer terug over de brug, vieze kleine gangetjes op naar de auto. Bij de auto aangekomen vertelde Maureen dat de meeste mensen dachten dat ik naakt liep op de markt… Ja mensen ik vind het heerlijk om naakt over de markt te lopen haha. Met aankleden heb ik bedacht om geen korte broek aan te doen dus netjes een 3 kwartsbroek aangedaan maar heb niet over de kleur nagedacht dus ja in de verte kon het wel eens lijken dat ik naakt was. Een experience was het dus zeker!!
Zondag was het zover en kwam Niek aan. Hij was erg moe van de reis en heeft heel de dag geslapen. Was voor mij is een rustig dagje waarin ik lekker gelezen heb, dit ook omdat het internet en de tv het niet deden en ook maar mijn spullen ingepakt want maandag was het dan zover. Moving day.. the staff gedag gezegd en eerst natuurlijk een dagje op stage waar we nu vooral bezig zijn met marketing. Na stage maar eens boodschappen gedaan wat ook wel apart was. Daar hebben ze nog mensen die de groente en fruit wegen en daarnaast ben je verplicht om als je afgerekend hebt alles in tasjes te stoppen en met alles bedoel ik ook echt alles, zelfs wc papier wat je gewoon kan dragen maar nee hoor daar moet ook een tasje omheen.. niet erg milieu bewust hier. Met een auto vol met boodschappen zijn we naar het huis gereden waar we eerst de kamers verdeeld hebben. Geloof het of niet ik heb niet de grootste en mooiste kamer maar de kleine knusse waar ik nog steeds het idee heb dat ik aan het kamperen ben met het muggennet om mijn bed. De kamer leuk aangekleed met foto’s van familie en vrienden. Daarna was het tijd om te koken en zijn we begonnen met de serie breaking bad te kijken. Over het koken we hebben spaghetti gemaakt.. nou ja we Niek heeft het gemaakt maar de andere dagen heb ik wel heel goed meegeholpen.. echt waar!! Later kwamen we erachter dat we wel leuk ketchup gekocht hebben maar er niet naar gekeken hebben dat er hete pepers in zitten.. daar kwamen we dus achter met het eten.. Wat valt er nog meer te vertellen over het huis… er zijn onwijs veel muggen, zelfs onder douche ben ik 3x op me kont geprikt wat ik nou niet echt nodig vond maarja daar dachten zij anders over. Over het personeel ik hoef nog steeds niet schoon te maken of mijn was te doen.. We hebben iemand die de tuin doet en iemand die in de nacht rondjes loopt. De beveiliger vind ik nogal erg eng, in het donker zie ik hem niet ik ben kippig en het is donker, zo ben ik me al een paar keer kapot geschrokken waarbij Niek mij natuurlijk aan het uitlachen was. Ook ben ik heel erg boos op hem geworden omdat hij als een idioot de eerste nacht op onze deur heeft staan bonken waardoor ik dus niet geslapen heb. Verder zijn de dagen wel hetzelfde geweest : stage naar huis eten breaking bad kijken en dan slapen. Nu is het alweer weekend en tijd om een awesome party te geven. Dus morgen avond een geweldig feest at the pilots house!!!!

  • 07 Februari 2014 - 16:07

    Jannie.laura En Amanda:

    hoi wijffie leuk weer wat van je te lezen ,meiden vinden het ook heel leuk ,en moeten ook wel lachen om het geen wat je vertel en mee maak ,
    en dat je niet elke week schrijf omdat er niet veel voor jou anders geef je gelijk wijffie ,
    maar we wachten met spanning af om je volgende schrijven ,
    geniet ook voornamelijk met alles wat je ie en meemaak daar en he na dit ken je heel goed koken ook nog hahahahh,
    he wijffie tot gauw

    lieve groetjes van ons laura ,amanda en jannie knuff xxxx

  • 07 Februari 2014 - 16:26

    Mama:

    Ik heb weer genoten van je verhaal liefie...
    Gewoon schrijven als er iets te schrijven valt...prima toch!!
    Veel plezier morgen met je feessie :-)
    Dikke kuzzzzzzzzzz

  • 07 Februari 2014 - 16:32

    Samantha & Gwen:

    Zo te lezen bevalt t allemaal erg goed! geniet er lekker van nichhiee tot over een paar maandjes!

    Dikke kus van ons ! xxx

  • 07 Februari 2014 - 17:18

    Anita:

    Hey lieverd, wat een heerlijk verslag weer! Je bent alweer een maandje weg! Fijn dat alles zo goed gaat. Alleen muggen die op je kont prikken hahahaha ik lig dubbel hier hahaha! Fijne tijd nog verders en geniet van alles wat nog komen gaat bv. je awsome party hihi...have fun gril xxxxxx

    Liefs,knuffels en dikke kus van Anita en Patrick en een lekkere natte lik van Zoë
    Doei lief

  • 07 Februari 2014 - 17:20

    Anita:

    By the way wie is dat lekkere chocolaatje bij je op de foto??????

    Anita xXx

  • 13 Februari 2014 - 16:14

    Syl:

    Daniqueeee je moet ook niet naakt over straat lopen, haha

    have fun <3 binnekort even skypen ??

    kus

  • 19 Februari 2014 - 07:31

    Danique:

    Heeey Anita! Het chocolaatje is mijn lieve vriend van Burley house die ik nu al 3 weken niet gezien heb :(

    En Sylvana je weet toch dat ik dat altijd doe :p haha we kunnen wel skypen maar niet te lang.. heb nog steeds geen wifi dus moet het met mijn mobiel doen.

    dikke kus van mij!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Heeey allemaal! Hier al mijn reisverslagen geniet ervan!!

Actief sinds 01 Maart 2013
Verslag gelezen: 2384
Totaal aantal bezoekers 11752

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 11 Juli 2014

Malawi

10 Maart 2013 - 07 April 2013

Fieldwork!

Landen bezocht: