4 musketiers op avontuur! - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Kiekie93 - WaarBenJij.nu 4 musketiers op avontuur! - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Kiekie93 - WaarBenJij.nu

4 musketiers op avontuur!

Door: Kiekie

Blijf op de hoogte en volg

24 Maart 2014 | Malawi, Lilongwe

Hallootjes daar zijn we weer! Dit keer natuurlijk weer met een nieuw verhaal. Ben alweer op de helft van mijn reis en moet zeggen dat de tijd echt turbo gaat.

Begin van deze maand kwam mijn buddy weer back jeee wat was ik blij! Voor de mensen die wat gemist hebben, ik woon in een crew-pilot house en Jan een goede vriend/ piloot kwam terug van zijn anderhalve maand vakantie in Zuid-Afrika. Dat weekend dus lekker bijgekletst en ofcourse weer begonnen met meer greens drinken. Is echt niet gezond om met die gasten samen te wonen. Op stage kregen we ook meer opdrachten en konden we eindelijk ergens aan werken ipv copy paste, wat ik de afgelopen 2 maanden gedaan heb. Onze opdracht nu is om een invouw kaart te ontwerpen van Malawi en Zambia waar alle belangrijke punten opstaan en belangrijke informatie. Dus eindelijk iets doen waar ik iets van kan leren. Aan het einde van de week kwam mijn andere en laatste huisgenoot Jakkie. Toen ik die naam hoorde moest ik wel heel hard lachen en heb ook gezegt dat ik hem geen jakkie kan noemen omdat ik dan in mijn hoofd zit met iets vies. Mijn voornemen was om hem Jack te noemen maar uiteindelijk bleef het toch maar bij Jakkie. Met hem erbij is het huis dus vol. Niek, Jan en ik slapen in het huis en Jakkie in het gastenverblijf aan het huis vast. Dit betekend wel dat als er nog een piloot bij komt of Niek of Ik ( of beide) eruit moet/en en weer terug naar Burley House gaan..... bleh zo geen zin in. Sinds Jakkie er is voelt het net weer als thuis... de 4 musketiers!! Ondanks dat de piloten vaak weg zijn hebben we echt onwijs veel lol als we samen zijn. Naar Zuid-afrikaanse muziek luisteren of juist Nederlandse ( niet dat ik daar van hou maar gewoon om te kijken of zij er iets van snappen), lange gesprekken over de cultuur verschillen en heel veel lachen! Sinds Jakkie’s komst is Niek ook soms verlost van zijn taak om te koken ( ja mensen ik heb het ongegeven). Moet zeggen dat we heel lekker eten en ook andere dingen dan dat ik gewend ben.. het enige waar ik wel heel erg aan moet wennen is dat Jakkie van heel pittig eten houdt en vaak mijn mond dus in de fik staat.. buiten dat is het wel erg lekker. Ik heb me ook mogen wagen aan pannekoeken bakken.. wat tot mijn verbazing erg goed gelukt was. Natuurlijk zijn we niet alleen thuis blijven hangen en hadden we het genoegen om St. Patrick’s day in Lilongwe te mogen vieren. Wat in het begin best een domper bleek te zijn.. wij allemaal groene shirtjes aan en hadden een topfeest verwacht.. komen we daar aan was het saaie langzame muziek.. boring!!! Kwam er daar wel achter dat ik hier al redelijk wat mensen ken , wat wel echt leuk was! Rond een uur of 12 kwam er een DJ en kon het echte feest beginnen. Natuurlijk waren vanaf het begin wel begonnen met greens drinken wat de avond nog hilarischer maakte. Aan het einde kwam het er op neer dat Jan en ik, Jakkie moesten ondersteunen tot de taxi.. Thuis aangekomen Jakkie op bed gedropt en Jan en ik ook lekker gaan slapen.. waar Niek in dit verhaal blijft komt nu. Niek vond het ook erg saai en is met wat vrienden naar andere clubs gegaan. Toen wij ( Jakkie, Jan en ik) thuis kwamen konden we gewoon naar binnen want Jan had onze sleutel en omdat wij de guard niet helemaal vertrouwen besloot Jan de deur op slot te doen. Ervan uit gaan dat Niek ons wel wakker zou maken op de een of andere manier.. dus niet en omdat meneer niet buiten wilde slapen vanwege de muggen is hij maar via zijn badkamer raam naar binnen gegaan. Het is maar goed dat hij zo onwijs dun is en heel veel gedronken had want dat raampje is echt heel erg klein. Is ook niet zo gek dat hij de volgende ochtend onder de blauwe plekken zat! Heb echt heel hard gelachen toen ik dat hoorde! Weer echt wat voor hem. Een aantal weken terug werd meneer ook bijna beroofd. Hij was een stuk gaan fietsen en stopte even om wat te gaan drinken. Geen goed idee..... iemand sprong uit de bosjes en wilde hem pakken. Het is dat de mensen hier niet zo slim zijn want die man viel plat op zijn gezicht naast Niek. Waarop Niek hem een trap in zijn gezicht gaf en keihard is weg gefietst. Jaja we maken hier nog wel wat mee! Naast alle verhalen in Lilongwe mochten Niek en ik afgelopen weekend naar Zambia. In een klein vliegtuigje waar echt maar 5 mensen inpassen inclusive onze piloot Jan zijn we erheen gevlogen. Daar aangekomen gingen we naar een onwijs luxe lodge en hebben we meerdere safari’s gedaan. Natuurlijk heel veel dieren gezien: Apen, luipaarden, olifanten, zebra’s, giraffen, nijlpaarden en nog veel meer andere dieren. Het grappigste vond ik de nijlpaarden wat een komisch geluid maken die zeg. Mwa haha haha zoiets het klonk in ieder geval als een slecht persoon in een film met zo’n rare lach. Het was echt onwijs mooi daar en heb heerlijk kunnen relaxen. Nu is het jammer genoeg weer tijd voor een week stage. Vanochtend in de auto naar stage heerlijk naar Nederlandse en Internationale muziek geluisterd. Ja schijnbaar vinden de mensen hier nederlandse muziek ook leuk ... beetje raar want ze verstaan er geen bal van hahaha. Deze week wordt een week samen met Niek omdat die piloten heel de week weg zijn.
Foto’s die bij dit verhaal horen komen binnenkort op facebook!

Toedelsss mensjes!!

  • 24 Maart 2014 - 09:55

    Mama:

    Geweldig verslag weer liefie....
    Jammer dat je er niet bij verteld hoe goed je pannenkoeken in de smaak zijn gevallen..wahahahaha
    Kuzzzzzzzzzzzz

  • 24 Maart 2014 - 12:48

    Papa:

    was weer leuk om je verhaal te lezen.
    gaat nog steeds goed op je (werk) vakantie.

    groet pa

  • 24 Maart 2014 - 14:55

    Stephanie:

    nog 4 maanden en dan krijg je sushi en timewarp, nee ik ben het niet vergeten!! leuk verhaal lekkerding xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Heeey allemaal! Hier al mijn reisverslagen geniet ervan!!

Actief sinds 01 Maart 2013
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 11754

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 11 Juli 2014

Malawi

10 Maart 2013 - 07 April 2013

Fieldwork!

Landen bezocht: