Trouwen???? - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Kiekie93 - WaarBenJij.nu Trouwen???? - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Kiekie93 - WaarBenJij.nu

Trouwen????

Door: Kiekie

Blijf op de hoogte en volg

26 Februari 2014 | Malawi, Lilongwe

Jaja het is weer tijd voor een verhaaltje…

Al bijna 2 maanden hier en maart wordt een moeilijke maand waarin ik alle verjaardagen van mijn lieve vriendinnetjes, mijn bestie Laura en ook de 18e verjaardag van mijn broertje ga missen. Deze maand had ik het liefst gewoon thuis doorgebacht maarja dat gaat helaas niet dus dat wordt maar veel skypen! Nou ja met jim is dat niet nodig hij wordt wel 18 maar als je met hem skyped dan gedraagt die zich nog als een klein kind.

Nu op naar het verhaal wat jullie willen lezen!

Laten we bij het geweldige feest beginnen, dat is dus alweer bijna 3 weken geleden. De tijd vliegt echt kan gewoon niet geloven dat ik hier al bijna 2 maanden ben. Op de dag zelf was het nogal chaotisch want natuurlijk kan het niet perfect gaan. We moesten nog boodschappen doen dus ja er zat niks anders op dan een taxi te bellen.. Natuurlijk kon hij ons niet ophalen maar was wel zo aardig om iemand anders te regelen. Jammer genoeg was zijn collega niet zo aardig door ons wel te bellen maar niet op te komen dagen. Na een half uur te hebben gewacht kwam ik toch maar met het briljante idee om hem te bellen.. dat plan ging niet door, geen beltegoed meer. Natuurlijk ook op Niek zijn mobiel geen beltegoed meer. Op dat moment voelde ik me net een gevangene in mijn eigen huis, ben zelfs de straat op de gaan om aan mensen te vragen of ik een mobiel kon lenen.. de meeste mensen wisten natuurlijk niet wat een mobiel was of konden uberhaupt geen engels. Na letterlijk een uur gewacht te hebben belde de eerste taxi chauffeur op om te kijken of we al waren opgehaald... neeeeeeeeee!!! Dus was hij zo aardig om ons alsnog op te halen en door de stad te rijden. Schijnbaar vond meneer het boodschappen doen iets te lang duren toen we klaar waren vonden we hem slapend in de auto.. Niek probeerde nog om hem wakker te toeteren, was het niet dat de toeter het niet deed weer een beetje jammer. Een paar uur later waren we dan eindelijk thuis met achteraf gezien te veel spullen.. Of course maar better too much than too little. Zo was het ook alweer tijd om alles klaar te zetten en partyyyyy timeeee!!! Rond een uur of 2 besloten we maar om lekker door te feesten in Chez International Club. Daar aangekomen voelde ik mij erg overdressed tussen de te blote onderdelen en de te foute kleding om alleen maar de te strakke tijgerprint leggings te noemen en dat was het minst erge. Niek en ik hebben wel heel erg gelachen en zonder te staren toch mensen bekeken... Duckfaceeee. De volgende dag natuurlijk een huge hangover, dat hoort er ook gewoon bij. Ik moet even noemen dat ik onwijs blij ben met Collin, onze schoonmaker. Heel het huis was echt fucking ranzig. Je kon niet met blote voeten door het huis lopen, mijn voeten waren gewoon net zo zwart als de mensen hier. Echt heb al tegen hem gezegd dat ik hem heel graag in mijn koffer mee wil nemen en geloof dat die dat niet zo heel erg vind ook. Verder niet veel gedaan die dag lekker gerelaxed om weer fris en fruitig maandag op stage aan te komen...

De week was gewoon hetzelfde als alle andere weken. Om te melden dat we de enge bewaker helaas hebben moeten laten ontslaan omdat ik echt niet kon slapen met hem rond het huis en meneer was zeker niet verlegen om gewoon om geld te vragen, aan Niek en mij maar ook tijdens het feest aan al onze gasten.. wat een engerd. Ben na werk nog steeds erg moe en lig meestal tussen 8 en half 9 op bed.. hoop dat mijn nachtrust nu wel beter gaat worden.

Na een week“ hard“ werken was het weer tijd voor een party weekend!!! Op zaterdag weer met Niek samen naar Chez geweest, waar het schijnbaar vrouwenavond was… was niet veel van te merken behalve dat ze de hele tijd door de muziek heen schreeuwde appreciate your women… de muziek werd gelukkig wel wat beter en we kregen gezelschap van een gast uit Zimbabwe, die zo bezopen was dat die uitkraamde dat ik de volgende dag met hem mee moest naar Zimbabwe en dat ik zo mooi was.. toen ik hem vertelde dat ik over een paar maanden gewoon weer terug zou gaan naar Nederland kwam die met het geniale plan om ook nog in Malawi te blijven tot juli dan met mij mee naar Nederland te gaan en dan konden we daar gaan trouwen…. Juist ja dus mensen ik ben schijnbaar al bezet.

En dan zijn we alweer bij vorige week. Heel de week weer “hard“ gewerkt en mijn baas bleef maar vragen wanneer ik nou eindelijk een keer een kleurtje ga krijgen. Ik maar uitgelegd dat het niet gaat werken als het hier alleen maar regent.. daarnaast maar verteld dat ik graag naar Dedza wilde omdat ik Lilongwe nu wel gezien heb ( valt hier echt geen ruk te beleven buiten het stappen) Toen ik Dedza noemde kwam er al meteen de opmerking je wil wel heel graag de stad uit.. jaaaaa!!! De dag erna te horen gekregen dat we voor een klus naar Madzi Kuwala mochten, een huis aan het meer. Dus op vrijdagochtend spullen gepakt en heerlijk 3 uur in de auto gezeten naar Madzi, het was het zeker waard. Tussendoor nog door dedza gereden waar het vooral groen is. Moest meteen aan mijn liefste broertje denken die waarschijnlijk dan alleen maar had zitten zeuren dat het te groen was. Aangekomen bij Madzi Kuwala eerst echt 10 minuten alleen maar naar het mooie uitzicht zitten staren en daarna was het tijd om de stad in te gaan om materialen voor de klussers te halen. In de avond heerlijk gegeten bij wat zaken partners en vervolgens beland bij het staffhuis met bier en muziek.. wat een heerlijke dag was dat. De volgende dag vroeg opstaan... want ja uitslapen lukt hier niet echt meer als je iedere dag om 7 uur je bed uit moet. Samen met niek maar een de buurt gaan verkennen waar we overal apen zagen en besloten om een stuk door de bush bush te lopen...Meneer vond hoog gras niet zo leuk met al die enge/ vage beesten.... gewoon doorlopen en kijken waar we uitkomen.. dat was dus een beekje en daarachter was een dorpje.. Dus echt in de middle of nowhere!! Was toch wel erg nieuwschierig hoe dat eruit zag en besloten schoenen uit te doen door de modder/ water te lopen en maar eens op onderzoek uit te gaan... Onwijs aardige mensen daar.. de meeste kunnen geen engels dus was nogal wat ongemakkelijk maar mochten toch bij een naar binnen om te kijken hoe dat eruit zag... Natuurlijk heel klein maar alles stond er verder in. Na een rondje gelopen te hebben was het alweer tijd om vlug terug te gaan naar Madzi om daar op te worden gehaald door de driver en door te gaan naar cape macclear voor een boottochtje en een heerlijke snorkel experience. Rond half 4 was het weer tijd om terug te gaan.. onderweg nog gestopt omdat een paar achterlijke schoolkinderen met stenen naar de auto aan het gooien waren dus dat was een leuke stop op het politiebureau. Uiteindelijk waren we om half 8 thuis, waar niek en ik besloten hadden om niet te gaan koken maar een pizza te gaan bestellen ( zijn echt heel erg lekker hier ) we bestellen eigenlijk iets te vaak pizza en met de hoeveelheid alochol dat hier naar binnen gaat kom ik inderdaad tonnetje rond thuis zoals in de eerste paar dagen al gezegd was. Niek en ik waren kapot maar we zouden uitgaan, dus om 10 uur opgehaald door bright en lekker wezen club hoppen. Van goede internationale muziek/ slechte mix naar meer locale nummers/ betere mix en geeindigd bij jaren 80 nummers met een redelijke mix. Ook dit weekend moest er natuurlijk weer wat gebeuren. Hier komt het.. me niet uitlachen aub... Ik was heerlijk aan het dansen met Bright kwam er een indier naar mij toe ( die schijnbaar aan niek had gevraagd of die met mij mocht praten en dansen... dus een logische reactie van hem vraag het aan haar!!) dus netjes gevraagd of die met mij mocht dansen.. ik maar beleefd zijn en ja gezegd, toen ik zijn adem rook had ik er al spijt van en daarnaast kon meneer ook echt niet dansen... het was echt verschrikkelijk!!!!! Daarnaast vond ook meneer dat ik maar met hem mee moest naar India.. als die zijn tanden eens gaat poetsen dan zou ik er misschien nog overnadenken... nott.
Ben erg benieuwd wat ik as zaterdag ga meemaken en waar ik dan weer heen moet.

  • 26 Februari 2014 - 15:26

    Mama:

    Wat een geweldig verhaal weer. En er komen wel meer verjaardagen meid. Zo een ramp is dat nou ook weer niet love you xxxx

  • 27 Februari 2014 - 17:14

    Sylvana:

    hahaha maf ben je ook ,,ik wil wel op je bruiloft komen hoor!! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Heeey allemaal! Hier al mijn reisverslagen geniet ervan!!

Actief sinds 01 Maart 2013
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 11760

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 11 Juli 2014

Malawi

10 Maart 2013 - 07 April 2013

Fieldwork!

Landen bezocht: