Last days & experiences - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Kiekie93 - WaarBenJij.nu Last days & experiences - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Kiekie93 - WaarBenJij.nu

Last days & experiences

Door: kiekie

Blijf op de hoogte en volg

08 Juli 2014 | Malawi, Lilongwe

De laatste vier weken zijn echt voorbij gevlogen. 6 maanden zijn alweer om en over 2 daagjes gaat mijn trip naar huis beginnen. Ik schrijf deze blog met tranen in mijn ogen. Wat een ervaring was dit. Heb mezelf beter leren kennen en ups en downs meegemaakt. Onwijs veel nieuwe mensen leren kennen en ook van hun heb ik veel geleerd. Ik weet nu al dat ik een grote cultuurschok ga krijgen als ik terug kom. Hier zijn mensen altijd vrolijk en vriendelijk ondanks dat veel van hen geen geld hebben. Heb hier zeker geleerd dat wij in Nederland heel erg verwend zijn en hoeveel rust het geeft zonder tv of internet te leven. Ook heb ik regelmatig zonder stroom of warm water gezeten. Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik dat laatste totaal niet ga missen
Nu verder over mijn laatste week hier. Afgelopen week ben ik naar Zambia gegaan… wat een trip was dat. Vlucht gemist omdat de vliegmaatschappij niet alles op orde had. Een dag later dan gepland in Livingstone, Zambia aangekomen en een relaxte week gehad. Gezellige mensen ontmoet van verschillende landen en voor het eerst op een paard gereden ( zondat dat er iemand naast loopt). Verder ben ik ook gaan Bungeejumpen, iets dat ik al heel lang wilde doen. Ook ben ik er die week wel achter gekomen dat ik best graag weer terug wil. Merkte zelfs dat ik spontaan Nederlands begon te praten tegen een Aussie. Gelukkig kon zij er wel om lachen. Dingen die ik totaal niet ga missen zijn de mensen die je op straat aanspreken om dingen te gaan verkopen of schreeuwen Muzungu ( Wat blanke betekend). Ook heb ik vaak aan mijn lieve broertje moeten denken als gasten naar me toe kwamen he sister from another mister… echt iets wat hij ook zou zeggen. Wat ik het meeste ga missen zijn de gewedlige mensen die ik hier heb ontmoet. Natuurlijk mijn lieve vriend die ik nu voor een half jaar moet missen maar ook de rest van de huisgenoten, de kookkunsten van Jakkie en Maureen, die lieve Collin en Dixon die het huis schoon en netjes houden en natuurlijk ook mijn lieve Nederlandse sushi vriendin Angela en Yun die mij altijd aant lachen maakt en me zelfs half laat stikken daardoor. Ook mijn Bananen milkshake bij Café Lark ga ik erg missen en de leuke gesprekken met het personeel. Maar toch ben ik wel blij dat ik weer terug ga naar mijn papsie, mamsie en mijn lieve vriendinnetjes. Vanavond staat op het programma een laatste avondmaal bij Maureen samen met Jan en morgen is het inpakken en natuurlijk in de avond de wedstrijd kijken. Donderdag is het dan zo ver en gaat mijn 26 uur durende reis naar huis beginnen. Heel dubbel gevoel.

Ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn reisverslagen hier in Malawi en tot de volgende reis!!

  • 08 Juli 2014 - 11:31

    Pa:

    ben blij dat je weer hier heen komt

  • 08 Juli 2014 - 11:33

    Jannie En De Meiden:

    hoi wijffie heb zeker genoten van jou reisverslagen gelachen om je ,maar net als nu een traan ken me voorstellen dat je daar een hoop mensen gaat missen en zij jou zeker want je ben een hele vriendelijke en spontane meid met het hart op de goed plaats zeker weten je ben een schat wijffie ,,,en dan je vriend gaan missen dat zal best zwaar wezen en zeker als die zo lief voor je is ,maar wie weet ,
    nou wijffie geniet nog van je laatste dagen en hopelijk zie ik je gauw weer eens ,dikke kus en knuf en een hele goeie reis terug .xxxxx jannie laura en amanda

  • 08 Juli 2014 - 11:37

    Monique Roijers:

    We hebben met je meegeleefd via de reisverhalen en facebook.
    Geniet van je laatste dagje en.......tot gauw in dit koude kikkerlandje.
    ♡ monique

  • 08 Juli 2014 - 11:37

    Syl:

    jeeeeeejjj heb je gemist snel sushi eten met zijn tweetjes !!

    kuss geniet er nog even van !

  • 08 Juli 2014 - 12:40

    Mamsie:

    Hoef je niet te zeggen hoe blij ik ben .....maar dat dubbele gevoel is niet fijn liefie love you xxxxx

  • 08 Juli 2014 - 13:39

    Moniek Spruijtenburg:

    Danique, ik ben een 'oud' buurmeisje van jouw moeder. Wat heb ik genoten van je reisverhalen! Ik wens je een hele goede terugreis, op naar je broertje, papsie en mamsie, wat zullen ze trots zijn op je!

  • 08 Juli 2014 - 17:04

    Hennie Kruijt:

    Lieve Danick,
    Wat een geweldige ervaring heb je weer op gedaan .
    Leuk dat je een lieve Vriend hebt .
    Wat doe jij veel levenservaring op .
    Dat is wel iets anders dan alle luxe waar wij hier in leven .
    Fijn dat wij mee mochten genieten van jouw reis daar .
    Heel veel liefs xxxxx

  • 10 Juli 2014 - 14:52

    Stephanie Mulder:

    kom maar snel weer terug vliegen leukerd! Ik heb je gemist!
    Zaterdag lekker sushi dateeeee! en misschien heb ik nog wel een hele leuke verrassing voor je..... :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Heeey allemaal! Hier al mijn reisverslagen geniet ervan!!

Actief sinds 01 Maart 2013
Verslag gelezen: 1861
Totaal aantal bezoekers 11762

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 11 Juli 2014

Malawi

10 Maart 2013 - 07 April 2013

Fieldwork!

Landen bezocht: