Het avontuur is begonnen!! - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Kiekie93 - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen!! - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Kiekie93 - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen!!

Door: Danique Bolleboom

Blijf op de hoogte en volg

03 Januari 2014 | Malawi, Lilongwe

Zo de tijd vloog voorbij. Kan me nog vaag herinneren dat ik zei, ja volgend jaar ga ik op stage. Van de week was het ineens al over een paar dagen en voor ik het wist stond ik huilend op Schiphol met mijn lieve vriendinnetjes, zusjes en ouders om dan toch echt afscheid te nemen en voor een half jaar naar Malawi te vertrekken. De reis begon dus vanaf Amsterdam waarna ik nog moest overstappen in Frankfurt, wat ook erg leuk was. Gossie wat is het groot daar raakte bijna verdwaald, totdat iemand mij vertelde dat ik met de trein naar de goede terminal moest. Het eerste wat ik dacht was: TREIN??? hoe groot moet het hier wel niet zijn. Na een uurtje gewacht te hebben ging de reis verder naar Addis Ababa, Ethiopië. Gelukkig ging die vlucht ook best snel mede dankzij het aardige Duitse koppel dat naast me zat. We landde anderhalf uur eerder dan gepland en begon het weer opnieuw met zitten en wachten op de laatste vlucht. Gelukkig werd ik gezelschap gehouden door wat mannen uit Nicaragua. Zij hadden heel wat interessants te melden over de politiek daar en in het westen ( Ik hou me daar nooit mee bezig dus was best leerzaam hoe hun over dingen dachten). Vervolgens ging het gesprek over de bijbel en geloof, ook daar hou ik me niet mee bezig. Het gesprek zorgde ervoor dat de tijd erg snel ging. Tijdens het wachten bij de gate viel mij iets op.... jaa dat ook mannen in de rij moeten staan voor de wc. Pff het leek net een dames wc bij ons, een rij dat er stond en ik kon lekker doorlopen :). De laatste vlucht duurde wel erg lang en moe dat ik was. Dat was best irritant allemaal, vooral omdat er een vrouw op mijn plaats bij het raam was gaan zitten en ik dus niet kon slapen. Eindelijk na een reis van 17 uur was ik eindelijk aangekomen in Lilongwe, Malawi. Daar werd turbo mijn visum geregeld en konden we door naar mijn weekendhuis. Aangekomen bij Heuglin's lodge, wachtte mijn stagebegeleider Kim al op mij. Al snel werd duidelijk dat dit weekend vooral in teken staat van relaxen en de buurt verkennen. Ik moet zeggen dat ik hier pas een paar uur ben maar me echt een prinses voel. Ik mag niks opruimen, er wordt voor me gekookt en als ik iets nodig heb wordt het meteen geregeld. Het eten was overigens heerlijk. Een vitamine boost heb ik wel gehad. Zo lekker in bad, tv kijken in bed en optijd me oogjes sluiten. Morgen wordt weer een lange dag met in de ochtend eerst de stad in met Kim en in de avond wat leuks doen met collega's. Wat ik ga verder ga doen, geen idee ik laat het allemaal op me afkomen. Tot het volgende verhaal!!

  • 03 Januari 2014 - 19:46

    Stephanie Mulder:

    Leuk verhaal Daantje! Heel veel plezier morgen xxxx

  • 03 Januari 2014 - 19:58

    Claudia:

    Wat een reis ,maar je bent heel aangekomen :-)Leuke foto's.Heel veel plezier daar.Kijk uit naar je volgende verhaal!!Xxx

  • 03 Januari 2014 - 20:06

    Jolanda Moelands:

    Mooi verslag wat een avontuur ziet er mooi uit daar geniet er maar van

  • 03 Januari 2014 - 20:14

    Monique Verhaag:

    Hoi Danique, fijn dat de reis goed is verlopen. Gezellige kamer heb je!!
    Geniet van je weekend en laat ons meegenieten met je verhalen. Xxx

  • 03 Januari 2014 - 20:56

    L Bolleboom:

    heel mooi schat lekker relaxen van het weekende

  • 03 Januari 2014 - 21:04

    Mama:

    Ziet er toch leuk uit! En leuk verslag weer....
    Veel plezier morgen in de stad !! Ik hoor de verhalen graag van je. Xxx

  • 03 Januari 2014 - 21:05

    Sylvana:

    gelukkig ben je goed aangekomen :D fijn om te horen dat je je goed voelt daar :D

    xx

  • 03 Januari 2014 - 22:22

    Laurence Bregman:

    Leuk om je blog te lezen! Heeeel veel plezier daar! :)

  • 03 Januari 2014 - 23:41

    Kristian:

    Jaa Daan eindelijk je bent er! Gaaf gaaf! Geniet er van en blijf schrijven en foto's posten!! Greets!!

  • 05 Januari 2014 - 13:20

    Anita:

    Hey Danique,

    Fijn dat de reis goed verlopen is. Je hebt een mooie verplaats zo te zien, niet gek hoor! Geniet nog even voor je aan de slag moet! Ik blijf je volgen,lieverd.

    Liefs xxx van Anita en Patrick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Heeey allemaal! Hier al mijn reisverslagen geniet ervan!!

Actief sinds 01 Maart 2013
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 11771

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 11 Juli 2014

Malawi

10 Maart 2013 - 07 April 2013

Fieldwork!

Landen bezocht: