Eerste week overleefd! - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Kiekie93 - WaarBenJij.nu Eerste week overleefd! - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Kiekie93 - WaarBenJij.nu

Eerste week overleefd!

Door: kinky kiekie..

Blijf op de hoogte en volg

09 Januari 2014 | Malawi, Lilongwe

De eerste week is alweer voorbij en wat heb ik al veel meegemaakt. In plaats van wat er op de planning stond, de stad in met mijn stagebegeleider werd het de stad in met iemand anders. Nou ja stad in... het was meer door de stad rijden en plaatsjes bekijken vanuit de auto. Al heb ik er wel erg veel van geleerd. De meeste gebouwen hier zijn gemaakt door de Chinezen, Indiërs of Libanezen. Ook heb ik de belangrijke gebouwen gezien en natuurlijk de leukste plekjes om te shoppen. Wat mij vooral erg bezig hield tijdens de rit waren de mensen die gewoon tussen de auto's doorlopen zonder te kijken. Dat we niemand hebben geraakt is echt een wonder. Na het rondje stad zijn we doorgegaan naar het kantoor en heb ik de eerste collega's ontmoet. Er was die dag geen rust voor mij want eenmaal weer terug op Heuglin's kwam een andere collega al langs om te vragen of ik die middag meeging naar een volleybal toernooi met wat andere collega's. Natuurlijk zeg ik daar geen nee tegen, al heb ik sinds de middelbare school al een hekel aan volleybal want ja het is erg lastig spelen als je de bal niet aan ziet komen. Achteraf gezien was ik niet de slechtste en met wat biertjes op ging het al een stuk beter. Na het spel zijn we lekker met zijn allen wat gaan eten. Op het menu stond jawel burgers met friet en als drinken natuurlijk bier. Het blijven ook jongens :) Ook kreeg ik een frietje met Nali Garlic, dat zou minder pittig moeten zijn dan Nali hot, dit wetende hoef ik Nali hot niet te proberen want mijn mond stond al in de fik met Nali Garlic. Met een mond die in de fik stond heb ik nog redelijk kunnen zeggen dat het wel te doen was en niet zo heet, of ze het geloven is het 2e. De avond werd goed afgesloten met een ritje naar huis, De boys, bier, zingen, Beatles... zegt denk ik wel genoeg. Het was erg gezellig. Ik had verwacht de volgende dag wel een kater te hebben, ze drinken hier het 3 dubbele van wat ik normaal drink (bier) al ben ik nu aan het einde van de week aardig aan het bijblijven. De kater viel reuze mee en ik heb heerlijk mijn boek gelezen bij het zwembad. Om vervolgens rond een uur op 4 weer opgehaald te worden door de boys voor een avond bier drinken, Braaien en heel veel gezelligheid. nu zullen jullie vast denken braaien? ja dat dacht ik ook. Het is gewoon een BBQ, het wordt alleen niet op prijs gesteld om BBQ te zeggen dan voelen ze zich erg beledigd is mij verteld. Dus weer een top avond in Malawi gehad met de leukste piloten van Ulendo! Tussendoor ook lekker Nederlands gepraat met de pilootjes want ja als Zuid-Afrikanen verstaan ze dat wel een klein beetje. Al klinkt dat Zuid-Afrikaans wel een beetje vaag voor mij. Dat was mijn eerste weekend hier.

Afgelopen maandag mijn eerste stage dag gehad wat ook erg spannend was. Voor de mensen die zich afvragen wat ik hier in Malawi doe. Heel makkelijk hetzelfde wat de meeste studenten op stage doen. Mails schrijven en de telefoon opnemen. Alleen heb ik het geluk dat ik het in dit prachtige land mag doen. Het is erg leuk al valt de stroom regelmatig uit en is de telefoonverbinding ook niet helemaal goed waardoor ik vaak niks hoor aan de andere kant of er geen bal van versta. Dat laatste kan ook te maken hebben met de locale bevolking die heel apart Engels praat. Verder heb ik deze week op stage niet iets bijzonders gedaan. Vooral veel gemaild en gebeld en nu eindelijk weekend. Nou ja weekend, op vrijdag is mijn vrije dag om aan schoolopdrachten te zitten. Verder ben ik maandag ook verhuist naar mijn nieuwe plekje Burley house. De kamer is wel oké, ik slaap er toch alleen maar. Om het bed zit ook een muggennet, Niet veel van gemerkt als je kijkt naar die huge muggenbulten op mijn lichaam. Weet niet hoe ze het voor elkaar krijgen maar het lijken net tennisballen. Gelukkig blijf ik maar een maandje in deze kamer en dan mag ik verkassen naar een andere kamer met een beter muggennet mag ik hopen. Die kamer zal ik dan delen met een andere stagiair. Hier in Burley house zitten veel mensen met verschillende nationaliteiten waarmee je dan samen eet en gezellig over dingen kletst. Vanavond ging het bijvoorbeeld over wijn. Snapte niet helemaal wat ze zeiden maar ik at gewoon rustig door een knikte af en toe. Dat ging best prima. Deze week ging echt super snel voorbij. Heel veel nieuwe leuke mensen ontmoet en ben benieuwd wat de komende maanden mij nog meer gaat brengen.

  • 09 Januari 2014 - 20:56

    Mama:

    Nou nou best weekje zo te lezen....met de leuke Sud afrikaanse piloten hihi.
    Gaan ze nou een alcoholiste van je maken met al dat bier??
    Ik geloof wel dat je het naar je zin hebt daar....zo kom jij je tijd wel door he meis!!
    Dikke knuff xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Heeey allemaal! Hier al mijn reisverslagen geniet ervan!!

Actief sinds 01 Maart 2013
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 11769

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 11 Juli 2014

Malawi

10 Maart 2013 - 07 April 2013

Fieldwork!

Landen bezocht: