Life changing - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Kiekie93 - WaarBenJij.nu Life changing - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Kiekie93 - WaarBenJij.nu

Life changing

Door: Kiekie

Blijf op de hoogte en volg

17 Januari 2014 | Malawi, Lilongwe

En week twee is alweer voorbij. Ik zei vandaag nog tegen iemand dat als het zo blijft gaan de 6 maanden voorbij gaan vliegen. De tijd gaat heel snel, maar aan de andere kant heb ik hier veel meer tijd dan dat ik thuis had. Wat het soms ook best moeilijk maakt. Thuis was ik altijd druk bezig met van alles en nog wat, school, werk, vrienden en familie. Al had ik een paar uur de tijd voor mezelf dan nog zorgde ik ervoor dat ik druk bezig was om maar niet alleen te hoeven zijn en om niet na te hoeven denken. Hier kan ik niet wegrennen en wordt ik regelmatig geconfronteerd met het alleen zijn. Afgelopen jaar heb ik een aantal top meiden ontmoet en ze regelmatig advies gegeven. Nu is het dan eindelijk zo ver dat ik inzie dat ik misschien ook maar mijn eigen adviezen moet gaan opvolgen. Het mooie van deze trip is dat ik alles achter me kan laten. Niemand kent mijn verleden en niemand kent mij. Nu is het goede moment voor een nieuw begin. Een nieuw begin als Kiekie ( Zo wordt ik hier genoemd omdat ze mijn naam niet kunnen onthouden)

Vandaag was ik heel druk bezig met mijn placement plan waarin ik moest vermelden wat ik hier wil leren. De doelen zijn gemaakt om mijzelf te verbeteren en te leren hoe om te gaan met de business world.. In deze wereld is het belangrijk om te weten wie je bent, wat je wilt, waar je voor staat en wat je wilt leren. Wat ik wil leren van deze stage is hoe het bedrijf werkt, hoe aan te passen in een totaal ander land met een andere cultuur. Bovendien wil ik mijn talenkennis op alle manieren verbeteren. Op persoonlijk vlak wil ik mezelf open stellen voor de mensen hier en van hun leren en het belangrijkste is genieten van alles hier.

Over genieten gesproken. Vorig weekend zat vol met feestjes. Vrijdag begon met een housewarming, wat erg gezellig was en waar veel green (bier) naar binnen ging met ook redelijk wat shotjes. Jaja ook hier kennen ze sourz green mmm heerlijk. Al mis ik mijn timewarp wel, begin al afkickverschijnselen te krijgen. Dat was de eerste avond dat ik hem wel redelijk voelde zitten. De muziek was ook wel goed al lopen ze hier wel erg achter met de muziek... Gelukkig heb ik mijn laptop en Ipod nog :) Na de housewarming hebben we de piloten gedropt bij hun huis en zijn mickey en ik nog naar een locale bar geweest. Wat ook zeker een belevenis was maar na een half uurtje en een paar extra drankjes had ik het wel gezien en bracht mickey mij naar huis... dat was zijn bedoeling alleen kon ik mij niet meer herinneren waar ik nou precies woonde. De naam van het huis wist ik nog en ook dat het vlak bij de Japanse ambassade was maar welke straat nou precies en al die extra drankjes hielpen nou ook niet echt mee.. Na 3 kwartier rond gereden te hebben hadden we het eindelijk gevonden en was ik weer herenigd met mijn heerlijke bed. De volgende ochtend een huge kater maar het heerlijke ontbijt dat de kok voor mij gemaakt had hielp zeker. Na brak op bed gelegen te hebben was het tijd om mijzelf te verkassen naar het huis van de piloten om vervolgens daar de bank in beslag te nemen en een heerlijke powernap te houden. Na een heerlijk uurtje werd ik wakker en was het alweer tijd voor het avondeten. Op naar the four seasons.... waar ik hele andere verwachtingen bij had. The four seasons ken ik als een hele luxe hotelketen maar dit was echt het tegenovergestelde. Aangekomen bij The four season kreeg ik een big smile on my face. Het was namelijk niets meer dan een bar niks netjes aan maar onwijs gezellig. De avond stond in teken van het afscheidsfeestje van een van de piloten. Verder was het een normale zaterdagavond.
Zondag was een dag om uit te brakken zodat ik maandag weer fris naar stage kon. Wat deze week elke dag een uitdaging is geweest. Van helemaal niet sporten naar sportief fietsen. Met sportief fietsen bedoel ik ook echt heel sportief fietsen, berg op berg af en opnieuw. Op werk of thuis aangekomen drink ik eerst 2 glazen water en moet ik zeker een half uur bijkomen. Hopelijk gaat het komende week beter. Waar ik nog steeds wel aan moet wenen is dat tijdens het lopen en fietsen mensen me heel erg aanstaren. Nu ik met muziek op fiets trek ik me er iets minder van aan maar het valt me nog wel op. Morgen wordt een dag dat ik waarschijnlijk nog meer aangestaard ga worden. Een collega gaat me meenemen naar wat locale plekjes om de kant van lilongwe te laten zien ipv de expat kant.

Bedankt voor het lezen van mijn blog... op naar de volgende weken!!!

  • 17 Januari 2014 - 20:47

    Stephanie:

    Leuk verhaal lekkere alcoholist van me! Xxxx

  • 17 Januari 2014 - 21:05

    Mama:

    Had ik al gezegd hoe waanzinnig trots ik ben op jou en vreselijk veel van je hou?? Dikke knuffel xxx

  • 17 Januari 2014 - 21:32

    Sylvana:

    Toppertje♥

  • 17 Januari 2014 - 22:02

    Jannie:

    hoi wijffie wat een leuk bericht weer van je ,en ach meissie lekker genieten als het ken en ja die kater moet je op de koop toenemen hahahahha,als maar naar je zin heb ,
    vind je een kanjer ech hou van je ,xxx laura amanda en jannie

  • 17 Januari 2014 - 22:34

    Annet:

    Ik dacht dat mijn dochters erg waren.
    Maar jij ken er ook wat van dame....
    Lekker van genieten hoor
    Xx

  • 19 Januari 2014 - 10:19

    Nadine:

    Heeei Daan!

    Echt leuk om te zien dat je het naar je zin hebt!
    Geniet er maar van!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Heeey allemaal! Hier al mijn reisverslagen geniet ervan!!

Actief sinds 01 Maart 2013
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 11765

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 11 Juli 2014

Malawi

10 Maart 2013 - 07 April 2013

Fieldwork!

Landen bezocht: